יום שבת, 27 באפריל 2013

סדנת פסטה של ויולה גורן

"החיים הם שילוב של קסם ופסטה." פדריקו פליני

יש אנשים שלא אוהבים חצילים, ויש כאלה שלא סובלים דגים, אבל קשה לי להאמין שיש מישהו שלא אוהב פסטה.
פשוט, טעים, מגיע בהמון צורות ואינספור רטבים. תמיד נמצאת בארון ורק ממתינה שנרתיח מים.
הייתי אומרת שמדובר פחות או יותר באוכל שהוא idiot-proof :
גם מי שחושב שבישול מסובך לא פחות מפיצוח האטום, מסוגל להכין מנת פסטה (את הרוטב כנראה יאלץ לקנות...).

אבל מה לגבי הדבר האמיתי? אכלתם פעם פסטה טרייה?
כי אם כן, אז אתם בוודאי יודעים שזה נפלא. המרקם והטעם לעד יהיו טעימים יותר כאשר מדובר בפסטה טרייה.
ובכל זאת למה לטרוח? כי יש אפשרות לשלוט בטעם, בעובי, בכמות המילוי, ולא פחות חשוב - אתם יודעים בדיוק מה נכנס למנה שלכם, בלי כל מיני חומרים משמרים ותוספות. תמיד אפשר (ואפילו רצוי) להכין כמות גדולה ולהקפיא או לייבש חלק ממנה.

ואני חייבת להגיד שתמיד סקרן אותי אותי להכין פסטה, ובאותה מידה גם הפחיד אותי. 
אני כל כך אוהבת לבשל, אבל אני חווה פוביה קשה כשמדובר באפיה ובבצקים. רמת הדיוק הנדרשת לבצק דורשת מחויבות גדולה מדי מבחינתי. 
אבל הסקרנות גברה על הפוביה, והחלטתי ללכת ללמוד איך מכינים פסטה.

אז בשישי בבוקר הלכתי לסדנת פסטה בבית של ויולה גורן, הבעלים והקונדיטורית של בתי הקפה המצוינים "ויולה הקטנה" ו"קפה ויולה בכיכר" בגבעתיים. 

במהלך 3 שעות הסדנה, הנערכת במטבח הפרטי של ויולה, מתכנסים 9 משתתפים סביב האי, לומדים על אופן הכנת הפסטה ולוגמים ייו לבן. ויולה מסבירה כל פרט, ומלווה את ההסבר בטיפים מצוינים שכל אחד צריך לקחת איתו למטבח.
בנוסף לפסטה, הסבירה גם על אופנים שונים להכנת מרנג (כי צריך למצוא יעוד לחלבונים שנשארו מהפסטה), רטבים מומלצים וממרחים שישדרגו כל מנת פסטה. 

ויולה, במיומנות מופלאה, מכינה ומעבדת את הבצק, מכינה את הרוטב, ולנו נותר רק להתפעל ולזלול (ולהצטער שיש עוד 8 אנשים סביב השולחן שצריך לחלוק איתם).



עיבוד ראשון

פטוצ'יני



פטוצ'יני ברוטב שמנת ופטריות




מילוי גבינות ובזיליקום


רביולי במילוי גבינות ובזיליקום

רביולי ברוטב פסטו

הסדנה הייתה מקסימה, וחלק גדול מהכיף הוא שמדובר באמת בקבוצה קטנה ובאירוח ביתי, אבל החלק הכי טוב הוא שבאמת מרגישים שמדובר באישה מוכשרת שרוצה לחלוק עם כולם את האושר שבאפיה.

לקראת אוגוסט-ספטמבר אמרה שתפרסם באתר "באליגם" שוברים נוספים למגוון הסדנאות שהיא מקיימת בבית: פסטה, שמרים, פחזניות, טארטים ועוד... מומלץ!!

אז עכשיו כל מה שנותר הוא להתמודד עם הפחד (וגם לקנות מכונה לפסטה), ואתם תהיו הראשונים לראות את התוצאות.



מכינים פסטה?? מכירים מתכון לרוטב מנצח?? אשמח לשמוע!!
השאירו תגובה :)
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה